Friday, January 29, 2010

Januari 2010- azam baru

Assalamualaikum wbt

Sedar tak sedar dah nak abis dah bulan januari 2010 dan minggu depan dah nak masuk bulan baru. Banyak perkara tertangguh yang aku lalui tahun- tahun sebelum ni, dapat akhirnya aku settlekan dalam bulan ni ..alhamdulillah...antaranya;

pertama : tesis master...setelah bertahun-tahun aku bertungkus lumus mengharungi pahit getir kehidupan..akhirnya dapat aku sudahkan dengan sempurna dalam bulan ni ...selebihnya aku tawakal semoga ada rezeki bagiku untuk graduate dalam tahun ni.

kedua: persekolahan nurul : alhamdulillah aku telah mendaftarkan sekolah darjah satu ( sesi 2011) di sekolah kebangsaan bangsar....alhamdulillah masih ada peluang walaupun bilangan pendaftaran yang ke-100 ( lebih) kot...harap-harap dapat sekolah bangsar jugak...tak nak jauh dari rumah. dalam masa yang sama nurul sekarang dah pindah sekolah Tadika...dulu tadika perpaduan...tapi sekarang PASTI.....alhamdulillah ...balik rumah jer terus mengalunkan zikir munajat ...surah lazim pun dah boleh baca...

ketiga : aku sepatutnya settlekan imunisasi akmal dalam minggu lepas ...malangnya buku rekod hilang ntah kemana...akhirnya kujumpai ia kat lab ni ....rumah kedua ku lah katakan..haihh.....buat appointment dengan ela hari isnin....1 feb ..kl cuti hari wilayah...suka hati je....maklumlah dr ela kawan aku je ...boleh suka2 hati datang bila2 masa...hehe

keempat : hampir terlupa ...annivesary perkahwinan ku yang keenam hari sabtu lepas ...23 Januari. dah 6 tahun usia perkahwinanku...lebih matang, lebih cool, lebih harmoni...dan lebih-lebih lagi.....

Pada tahun ini aku berazam untuk lebih kerja keras lagi ...dari segi pendidikan dan pelajaran anak-anak, kerjayaku, kerjaya abang, kehidupan kami, kehidupan adik-adik kami, bapak, ma ngan abah....lebih sederhana , lebih peka....tambah simpanan, tambah investment...

aku harap tahun ni dan tahun-tahun akan datang lebih ceria, lebih bertenaga, lebih bersemangat...dan lebih mendekatkan diri pada Allah. tambah amal ibadah, tambah sedekah jariah, infaq untuk jalan Islam .....jiwa yang lebih kental...maklumlah makin tahun, umur makin bertambah, makin dekat dengan mati.....

Antara yang patut dilakukan tahun ni .....daftar peserta haji...ada rezeki bila-bila boleh pegi ....
bla bla...lagi ...aisehh...banyaknya benda nak buat ...mana satu ni ,...mudah2an Allah permudahkan urusan....biar kita cerita akhirat dulu....cerita dunia memang banyak nak digarap....

wallahualam

No comments: