Friday, November 14, 2008

topikku hari ini

Assalamualaikum wbt

Ada beberapa topik yg aku lalui hari ni,
pertama - berkaitan ceramah MEMS yang disampaikan oleh Dr Burhanudin UKM. Ceramah dia telah menambah kefahaman aku ttg bidang ini dan memberi semangat untuk terus bersama pasukan MEMS di Malaysia ni .

Topik kedua, berkaitan real estate bisness yg aku handle sekarang ni. Bukan rumah sapa pun ..rumah aku sendiri di Kota Damansara yang aku sewakan. Penyewanya dah 4 bulan tak bayar sewa...so hutang dia dah rm4K. aku pulak kena bayar installment bank. mana nak cekau duit nih....actually aku dah bagi surat notis sampai hujung bulan ni...dia mesti keluar. Tp confirm dia tak kan keluar sebab dia nak tunggu habis pantang, iaitu hujung disember. Bila aku request bayaran sewa, dia janji nak bayar. Itupun aku cuma nak minta rm1.5K je mintak dia bayar dulu minggu ni coz aku nak cover bank. tp malangnya dia tutup hp dan sorang lg pulak ignore dan buat bodoh je. Karang aku berkeras suruh dia keluar jugak hujung November ni, dengan tidak kerelaan dia....aku rasa kejam sgt. aku pulak yg rasa tak patut. sedih dan marah jugak..

Apa yg patut aku lakukan? serba salah betul.

Tp aku pasti sekiranya aku memberi peluang kepada orang lain, org akan bagi peluang pada aku dan Allah akan menambah rezeki aku ....emmm entahlah...hopefully segalanya akan menjadi baik.

wallahualam.

2 comments:

Eisha said...

cbe la bincang ngn lawyer umah..pastu suh kwn akak menyamar ckp nk tgk umah sbg penyewa baru tgk ape org tu wat..mmgla kita tak nak jadi kejam sesama manusia, tapi ini hak kita, umah kita sendiri...mak sy penah kena camni last2 terpaksa berkeras halau keluar dan yang paling penting sewa tertunggak dieorg TAK BAYAR

faraulah said...

kalo akak lah kan kat tempat salmah ni...xdernyer nak kesian2 lagi..dah puas berlembut ni dah pijak kepala ni...(geram ni)