Wednesday, August 13, 2008

Permata hati mama; bukti Keagungan PenciptaNya

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera.

Dua permata hati mama;

kakak : Nurul Mardhiah binti Mohd Aminudeen

Dilahirkan pada jam 12.40 pagi 21 Oktober 2004 di Hospital Besar Batu Pahat Johor. Usia mencecah 4 tahun dan bakal menjejakkan kaki ke sekolah tadika.

Adik: Nurul Amna binti Mohd Aminudeen

Dilahirkan pada jam 11.20 pagi 19 April 2007 di Hospital Bersalin Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur. Usia mencecah setahun 5 bulan, sudah lincah berlari dan petah berkata-kata.

Syukur yang tidak terhingga kupanjatkan kepada Allah SWT, Tuhan Pencipta sekalian alam yang telah mengurniakan aku dua permata yang tidak ternilai harganya ini. Dengan segala takdir dan kesempurnaan yang hadir bersama lahirnya jasad mereka ke dunia ini, aku semakin kagum dengan Kekuasaan Penciptanya. Dari semenjak di dalam rahim, kedua-dua 'heroin' ini telah menunjukkan ciri-ciri yang sangat mengagumkan. Dizahirkan melalui pelakuan mamanya di dalam kehidupan saharian, aku yakin dan berharap zuriat yang bakal kulahirkan memiliki ciri-ciri yang aku diidamkan. Ciri-ciri apa lagi yang diharapkan oleh setiap pasangan ibu bapa selain kesihatan dan kesempurnaan, kecerdikan, kepintaran dan yang paling penting kesolehan; soleh kepada Penciptanya dan kepada ibu bapanya. Setiap saat kuberdoa semoga zuriat yang hadir dalam hidup kami adalah yang terbaik buat kami, mendapat keberkatan dan rahmat dari Tuhan Pencipta alam. Merekalah pewaris perjuangan Al-Ghazali, Ibnu Sina serta semua ulama dan cendekiawan hebat masa silam. Merekalah pengganti saintis-saintis ternama seperti Albert Einstein di dalam membongkar rahsia-rahsia alam sebagaimana yang telah diceritakan di dalam Al-quran. Dalam pada itu aku tidak lupa mengharapkan permata-permataku ini bakal menjadi bidadari syurga sebagaimana yang telah ditaklifkan kepada Saidatina Khadijah, Saidatina Aisyah, Fatimah Az-Zahra dan ummul mukminin yang lain.
Sangat besar harapanku kepada dua orang 'heroin'ku ini. Anaklah harta yang paling berharga di dunia dan akhirat. Di dunia mereka penyeri dan penghibur, di akhirat mereka adalah penyelamat. Tetapi sebaliknya, kealpaan ibubapa mendidik anak dengan sempurna akan mengheret ibubapanya ke lubuk kesusahan di dunia dan menjerumuskan mereka ke dalam neraka.

Wasalam

1 comment:

Anonymous said...

eee..geramnya ngan amnah.. gigit kang..